Dag 47

Hej alla mina vänner!

I dag är det dag 47 och det innebär att om allt går som det ska så kommer valparna vara här inom cirka två veckor!! Jag hoppas verkligen att allt går bra så att det verkligen kommer ut åtminstone en frisk liten sak, och så måste ju jag må bra med såklart!

Matte och husse har snart förberett klart inför valpningen, de har byggt en mysig valplåda där vi ska bo, köpt nappflaska i fall någon av valparna skulle vara lite för svag för att äta själv, slemsug för att suga ut fostervatten ur mun och näsa på dem när de kommer ut, bomullshandskar och glidslem för att kunna hjälpa till i fall någon av dem skulle ha svårt att komma ut, desinfektionsmedel för att vara rena om händera hela tiden så att inte jag får några av deras baciller, ingredienser till mjölkersättning utifall att jag ej skulle kunna ge någon mjölk, valpfoder, samlat på sig högvis med tidningar etcetera. Men förhoppningsvis behöver i princip inget av dessa redskap användas, men det är bra att vara förberedd för allt!


Några av alla saker som kan vara bra att ha, allt för att jag ska kunna hänna mig trygg!

Kommentarer
Postat av: sandra

oj vad husse o matte har läst in sig, detta kommer ju gå galant gumman :D

2009-05-13 @ 19:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0